Stiati ca…

Există multă fizică și chimie în lumina și frumusețea flacării lumanarilor.


La sfârșitul anilor 1990, NASA a luat cercetarea lumânărilor pentru a afla despre comportamentul flăcărilor lumânărilor.
În fiecare an, oamenii de știință din universități, laboratoarele de cercetare și mii de studenți din întreaga lume
efectuează experimente pentru a afla mai multe despre flăcările, emisiile și arderea lumanărilor și investighează
principiile de căldură, lumină și combustie. Lumânările simbolizează de obicei iluminarea spirituală, îndrumarea morală,
iluminarea filosofică și educația științifică. Lumanarile au fost inventate in jurul anului 3000 i.Hr.Până în 1990, lumânările erau principala sursă de lumină. Persoana care produce lumânări este cunoscută sub numele de lumanarier. Anterior, oamenii au folosit pentru a măsura timpul observând arderea unei lumanari. Flacăra flaconului este formată din 2 regiuni: una albastră, cealaltă galbenă.
Regiunea mai albastră, mai fierbinte, în apropierea fitilului, arde hidrogenul combinat cu oxigen (atmosferic) pentru a forma vapori de apă.
Iar partea galbenă mai strălucitoare formează dioxidul de carbon prin oxidarea carbonului.
Cantitatea de funingine produsă depinde de curenți sau de dimensiunea redusă a fitilului. Lumânările în formă de piedestal sunt cunoscute sub numele de sfeșnice.
Un rushlight este un tip de lumanare formata cu ajutorul fitilului uscat al plantei Rush ca fitil.
Un Rushlight de 20 cm ar arde timp de o oră.
Lumânările sunt folosite de 7 din 10 persoane în SUA Majoritatea oamenilor ard lumânări de 1-3 ori pe săptămână.


Vânzările de lumânări sunt estimate la 2 miliarde de dolari anual (aproximativ).
Lumanari străvechi au fost din Japonia și China făcute din grăsime de balenă.
Primele lumânări parfumate erau din India și erau compuse din scorțișoară.
Industria lumanarilor a cercetat si a concluzionat ca vanzarile de lumanari depind in mare parte de forma, parfumul, culoarea si costul lor.


Parfumul este cel mai important factor care afectează vânzările de lumânări.
Sondajele au arătat că aproximativ 96% din lumanari achiziționate sunt cumpărate de femei.
42% dintre oameni ard lumânări în camera de zi, 18% în bucătărie și 13% în dormitor.


Oamenii ard lumânări pentru mai puțin de 3 ore.
Nouă din zece utilizatori de lumanari afirmă că folosesc lumânări pentru a face loc confortabil sau placut.
Femeile tind să utilizeze lumanari mai des decât bărbații.
Persoanele mai tinere sunt utilizatori mai frecvenți decât adulții în vârstă.


„LUMANARILE MAGICE” care sunt disponibile în magazine sunt lumanari care se re-aprind, chiar și după suflare.
Acest lucru se datorează faptului că ceara este amestecată cu fosfor roșu. Ea face puține particule de fosfor și lumânarea izbucnește în flacără.
Ulei de măsline pentru lampă a fost principalul concurent al lumanarii, care a oprit dezvoltarea afacerilor cu lumanari in  Europa, Orientul Mijlociu și Africa.

Producția de lumanari a scăzut atunci când au fost inventate lămpi cu kerosen și bec electric, ceea ce a făcut ca lumânările să fie folosite pentru decorarea mai mult decât sursa de lumină.Chiar dacă sunt introduse lumini moderne cu LEDuri și dispozitive de iluminare a energiei, lumânările joacă încă un rol important în timpul furtunilor și al altor dezastre naturale, când energia electrică se stinge.

Acum, când știm cu toții despre unele dintre elementele interesante și importante despre lumânări, să luăm niște lumânări care pot schimba cu adevărat ambianța casei tale. Acesta poate fi una dintre cele mai bune opțiuni de cadou ca și cadouri de Crăciun.

Puteti incepe de aici

.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *